Kallet – Kapittel 4 – Sannhet og Liv

Mens Herren talte syntes hans herlighet å tilta. Til tider var den så sterk at jeg trodde jeg vil bli oppslukt av den. Hans herlighet brant, men den var ikke lik en flamme. Den brant fra innsiden og ut. På en eller annen måte kjente jeg at jeg enten ville bli oppslukt av hans herlighet, eller ved det onde som jeg ville møte etter å ha gått gjennom døren. Hans ord var gripende og gjennomtrengende, men jeg visste at det var meget viktigere å skue hans herlighet, så jeg bestemte meg for å gjøre det så lenge jeg kunne.

Han viste seg mer strålende enn solen. Jeg kunne ikke se alle hans ansiktstrekk på grunn av stråleglansen. Men som jeg fortsatte å se, begynte mine øyne å justere seg til noe av hans stråleglans. Hans øyne var lik ild, men ikke rød. Den var blå, slik. som den varmeste delen av ilden. De var strenge, men enda hadde de tiltrekningskraft av endeløst under.

Hans hår var sort og glitret med hva jeg trodde var stjerner, inntil jeg forstod at det glinset av olje. Jeg visste at dette var enhetens olje, hvilket jeg hadde sett i en tidligere visjon.

Denne oljen stråler lik kostbare edelstener, men er mere skjønn og mere verdifull enn noen jordisk skatt. Mens jeg så på hans ansikt, følte jeg at oljen begynte å dekke meg, og den gjorde det slik, at smerten fra hans herlighets ild, ble lettere å bære. Den frembrakte fred og hvile som kom over meg mens jeg så på hans ansikt. Når jeg så bort fra hans ansikt, ville den stoppe.       

Jeg følte meg dratt til å se på hans føtter. De var også som flammende ild, men var mer som bronse eller gyllen flamme. De var vakre men også skrekkinngytende, som om de var i ferd med å gå de mest fryktelige skritt. Mens jeg så på hans føtter, kjente jeg det som et jordskjelv inne i meg, og jeg visste at når Han gikk, ville alt som kunne rystes bli rystet. Jeg kunne ikke tåle det for et øyeblikk, så jeg falt på mitt ansikt.

Når jeg så opp, så jeg rett på døren. Nå var den enda mindre atraktiv enn før. Samtidig følte jeg en desperat trang til å gå gjennom den før jeg kunne velge å ikke gjøre det. Det var mitt kall å gå gjennom døren, og å la det være ville bety å være ulydig. I Hans nærvær ville selv tanken om å være ulydig bli en base av selviskhet og mere motbydelig enn bare tanken på å vende tilbake til verdens rike.

Som jeg så på døren, hørte jeg en annen stemme begynne å tale som jeg ikke før hadde kjent. Jeg snudde meg for å se hvem som talte. Han var en av de mest naturlige attraktive mennesker jeg ladde sett, kongelig og sterk.

«Jeg er Abel,» sa han. «Den autoritet som Herren er i ferd med å gi hans folk, er salvelse til sann enhet. Når det bare var to brø­dre på jorden, kunne vi ikke leve i fred med hverandre. Fra min tid inntil deres har menneskeheten gått frem i økende mørke. Vold vil bli utført på jorden som aldri før. Selv deres verdenskri­ger var bare startskuddet som leder til det som skal komme.

Men husk dette: kjærlighet er sterkere enn døden. Kjærligheten son Faderen vil gi disse som tjener ham, vil overvinne døden.»

«Vær vennlig å fortell meg alt som det har blitt gitt til deg fortelle meg,» svarte jeg, da jeg forstod at han hadde mye å si.

«Mitt blod taler fortsatt. Blodet til enhver martyr taler fremdeles. Ditt budskap vil leve videre hvis du stoler på det livet du har i Gud mer enn det livet du har på jorden. Vær ikke redd døden så skal du seire over den. Disse som ikke frykter døden, vil ha det største budskap gjennom den tiden som kommer, når død blir virkelighet på jorden

Jeg tenkte på alle krigene, fattigdommen og plagene som hadde vært på jorden bare i mitt århundre.

«Hvor mye mer død kan bli virkelig?» spurte jeg.

Abel forsatte uten å svare meg, og som jeg forstod å være svaret.

«Blodets offer har allerede blitt gitt for deg. Stol på kraften fra korset, for det er sterkere enn livet. Når du stoler på korset, kan du ikke dø. Disse på jorden har makt for en tid til å ta ditt jordiske liv, men de kan ikke ta ditt liv om du har omfavnet korset.

En stor forening vil komme til Herrens folk som bor på jorden. Dette vil skje når hans dommer kommer over jorden. De som er i enhet, vil ikke bare utholde hans dommer, men de vil også ha fremgang på grunn av dem. Ved disse vil han bruke sitt folk til å advare jorden. Etter advarslene vil han så bruke sitt folk som et tegn. På grunn av splittelsene og konfliktene som stadig tiltar i mørket, vil enheten i hans folk være et tegn som hele verden vil se. Hans disipler vil bli kjent for deres kjærlighet, og

kjærligheten frykter ikke. Bare ekte kjærlighet kan bringe sann enhet. De som elsker vil aldri falle. Sann kjærlighet blir aldri kald, men sann kjærlighet vokser.»

Kjærlighet forløser liv

En mann som var nesten lik Abel, kom og stod ved siden av ham.

« Jeg er Adam,» sa han.

«Autoriteten over jorden ble gitt til meg, men ved å adlyde den onde, ga jeg den fra meg. Nå regjerer han i mitt og ditt sted. Jorden ble gitt til mennesket, men den onde har tatt den. Autoritteten som jeg miste, men ble gjenopprettet på korset. Jesus Kristus er den siste Adam. Han vil snart ta sin makt og regjere. Han vil regjere gjennom mennesker, fordi han ga jorden til menneskene. Disse som lever i din tid, vil forberede jorden for hans styre

«Vær så snill å fortell meg mer,» spurte jeg, litt overrasket over å se Adam. Men fordi jeg ønsket å høre alt hva han hadde å si, spurte jeg:

«Hvordan skal vi forberede den for ham

«Kjærlighet,» sa han. «Dere må elske hverandre. Dere må elske jorden, og dere må elske Livet. Min synd forløste døden som nå flommer som elver over jorden. Deres kjærlighet vil forløse elver med LIV. Når ondskapen råder, er døden sterkere enn livet, og døden seirer over livet. Når rettferdigheten regjerer, seirer livet, og livet er sterkere enn døden. Snart vil livet fra Guds sønn svelge døden som ble forløst gjennom min ulydighet. Det er ikke bare å leve, du må elske – men elske LIVET. Døden er din fiende. Du er kalt til å være en Livets budbringer.

Når Herrens folk begynner å elske, skal han bruke dem til å frigjøre sine dommer. Hans dommer skal man lengte etter. Hele verden stønner og er i fødselssmerter mens de venter på hans dommer. Når de kommer, vil verden lære rettferdighet. Det som han er i ferd med å gjøre, vil han gjøre gjennom sitt folk. Hans folk vil bli stående som Elias i de siste dager. Deres ord vil stenge himmelen eller bringe regn. De vil profetere jordskjelv og hunger, og det vil skje, og de vil stanse jordskjelv og hunger.

Når de løser himmelens hærskarer, skal hærskarer marsjere på jorden. Når de holder hærer tilbake, vil det bli fred. De skal bestemme når han skal vise barmhjertighet, og når han skal vise sin vrede. De vil ha denne makten fordi de elsker, og de som elsker vil være ett med ham. Det du skal se gjennom denne døren vil være en hjelp til din forberedelse for det han nå står i ferd med å gjøre gjennom sitt folk.

Jeg kjenner til makt, og jeg kjenner også til maktens ansvar. På grunn av den mektige autoriteten som ble gitt til meg, er jeg ansvarlig for det som har hendt på jorden. Likevel dekket Guds nåde meg, og Guds enorme redningsplan vil snart oppsluke mitt feilgrep. Freden kommer til å bli tatt bort fra jorden. Men du er kalt til å hjelpe til med å gjenopprette den. Fred seirer i himme­len, og du er kalt til å føre himmelen til jorden. De som forblir i hans nærvær, skal kjenne fred og sprede fred.

Selve jorden vil skjelve og ryste. Vanskelige tider, større enn noen gang tidligere, skal bevege seg over jorden som store havsbølger. Likevel vil de som kjenner ham ikke bli plaget. De vil stå fast foran de opprørte hav og si: Fred, vær stille, og havet skal bli stille. Selv de minste av hans folk vil være som en sterk festning av fred og som vil bli stående gjennom alt det som kommer. Hans herlighet skal først bli åpenbart for hans folk og deretter gjennom dem. Selve skapelsen vil kjenne ham igjen gjennom hans folk og adlyde dem likesom ham.

Dette er den makt jeg hadde, og den kommer til å bli gitt menneskeheten igjen. Jeg brukte min autoritet til å vende Paradiset til en villmark. Herren vil bruke sin autoritet til å vende villmarken til Paradis igjen. Dette er den autoriteten han vil gi til sitt folk. Jeg brukte min på feil måte, og døden kom inn i verden. Når Hans autoritet blir anvendt i rettferdighet, skal den forløse Livet, vær forsiktig med hvordan du anvender makten. Med autoritet kommer ansvar. Også du kan bruke den på feil måte, men du vil ikke gjøre det hvis du elsker. Som alle i himmelen vet: ”Kjærlighet mislykkes aldri!»

«Hva med jordskjelv, hunger og til og med kriger som du sa ville bli forløst på jorden? Er ikke dette å forløse død?» spurte jeg.

«All død som forløses i verden er for å berede veien for Livet. Alt som er sådd må høstes, unntak for dette er de som har sådd ondt, men som i ånd og sannhet kaller på korset. Korsets hærskarer vil bli forløst, og de vil marsjere i kraft av korset, og bære barmhjertighetens offer til alle. De som sier nei til Guds nåde, har forkastet Livet

«Det er et stort ansvar,» sa jeg. Hvordan vet vi at vi har forkastet Guds nåde?»

«Ulydighet brakte død og lydighet vil bringe liv. Når jeg vandret med Gud lærte han meg sine veier. Mens jeg vandret med ham, begynte jeg å kjenne ham. Du må vandre med ham, og Gud vil lære deg sine veier. Din autoritet er hans autoritet, og du må være ett med ham for å bruke den. Hans hærskares våpen er ikke kjødelige. De er åndelige og meget mer kraftfulle enn noe jordisk våpen. Dine mektigste våpen er sannhet og kjærlighet. Selv den siste ødeleggelsens dom er Guds kjærlighet i nåde.

Når sannhet som er talt i kjærlighet, blir forkastet, da har døden blitt valgt fremfor livet. Du vil forstå dette mens du vandrer med ham. Du vil komme til å forstå at Ånden som han har utgytt, bringer liv og ikke død. Det er en tid for å overlate mennesket til å høste det det har sådd, men du må gjøre alt i lydighet.

Jesus kom for å gi LIV. Han ønsker ikke at noen skal gå fortapt, også dette må være ditt ønske også. Av denne årsak må du også elske dine fiender, hvis du vil bli gitt den tillit og autoritet som han ønsker å gi sitt folk.

Tiden som ligger foran er fullendelsen av det som er skrevet. Hans folk har bedt om mer tid og han ga det til dem. Allikvel har få brukt den viselig. Du har litt mer tid men snart kan tiden ikke lenger bli utsatt. Tiden er nær da tiden selv syntes å gå raskere. Som det står skrevet, når han kommer, vil han komme raskt. Likevel må du ikke frykte tidene. Hvis du frykter Ham, trenger du ikke å frykte noe av det som kommer over jorden.

Alt som er i ferd med å skje, kommer slik at hans visdom igjen kan råde på jorden slik som i himmelen. Alt av det onde som menneskeheten har sådd er i ferd med å høstes. Det gode som han har sådd vil også bli høstet. Godhet er sterkere enn ondskap. Kjærlighet er sterkere enn død. Han vandret på jorden for å ødelegge djevelens verk, og han vil avslutte det han har begynt.”

KRAFT OG KJÆRLIGHET

Mens Adam talte, ble jeg fanget av hans nåde og ære. Jeg begynte å under meg på om han hadde levd resten av sitt liv etter fallet, uten å synde igjen, for han virket så ren. Da han så mine tanker, byttet han tema raskt for å svare på dem.

«Jeg levde lenge på jorden fordi synden ikke var rotfestet i meg. Selv om jeg hadde syndet, var jeg skapt til å vandre med Gud, og min lengsel var fortsatt Ham. Jeg kjente ikke syndens dybder som de følgende generasjoner gjorde. Etter hvert som synden tiltok, ble livet kortere. Men i enhver generasjon vil de som vandrer med Gud berøre livet som er i Gud. Fordi Moses vandret så nær Gud, ville han ha levd hvis Herren ikke hadde tatt ham hjem. Enok vandret så nær Herren at Gud var nødt til også ta ham til seg. Det er hva Jesus sa:

Jeg er oppstandelsen og livet. Den som tror på meg, skal leve om han enn dør. Og hver som lever og tror på meg skal aldri dø.

Hva du ser i meg er ikke bare mangel på synd, men Livets nærvær som jeg hadde på jorden. Hva vi var på jorden, vil forbli en del av oss for alltid. Jeg kan se på de andre her, som er en del av den store skyen av vitner, og vite mye om deres liv på jorden.

«Så du er en del av den store skyen av vitner

«Ja, min historie er en del av det evige evangelium. Min hustru og jeg var de to første til å smake synden, og de første til å se våre barn høste resultatet av ulydigheten. Vi har skuet døden som spredte seg gjennom hver generasjon, men vi har også fått skue korset og sett seieren over synd.

Siden korset har Satan skrytt av at Jesus kunne redde mennesker, men ikke forvandle dem. Gjennom tidenes største mørke og ondskap som vil komme nå, vil hans folk stå som et vitnesbyrd for all tid, at han ikke bare frelste folk fra synd, men at han også fjernet synden i dem. Gjennom dem vil han fjerne synd fra hele jorden. Han vil nå demonstrere for hele skapelsen kraften i hans nye skapelse. Han kom ikke for bare å tilgi synd, men for å frelse mennesker fra synden, og han vender tilbake til et folk som er ubeflekket av verden. Dette vil skje i de mest vanskelige tider.

Jeg var skapt til å elske Herren og å elske alle folk som var på jorden. Jeg følte vemmelse ved synet av alle elver som er blitt til kloakk. Enda mer følte jeg vemmelse ved synet av hva som har hendt i menneskers sinn.

Menneskesinnets tanker som nå fyller menneskenes sinn er like motbydelig som kloakken som fyller elvene. Men menneskenes tankefloder vil engang bli rene igjen, likedan som elvene på jorden. Ved dette vil for all fremtid, bli bevist at godhet er sterkere enn ondskap.

Herren gikk ikke til korset bare for å forsone, men også for å gjenopprette. Han vandret på jorden som en mann for å vise menneskeheten hvordan de skulle leve. Han vil nå åpenbare seg selv gjennom sine utvalgte for å vise dem hvordan de var skapt til å være. Denne demonstrasjon vil ikke bare komme gjennom kraft, men gjennom kjærlighet.

Han vil gi deg kraft fordi Han er allmektig, og kraft er også en åpenbaring av Ham. Likevel bruker han sin makt på grunn av sin kjærlighet, og det må også dere gjø­re. Selv hans dommer kommer på grunn av hans kjærlighet. Når du utsender dem, må det være på grunn av kjærlighet. Selv hans siste dom på jorden vil være hans siste nåde

Jeg så på Adam, Abel, Lot og Jonas som de stod der sammen. Jeg visste at det ville ta evigheten for å forstå dybdene av den sto­re åpenbaring av det mektige Guds evangelium som hvert av de­res liv representerte. Adams ulydighet banet veien for Abels ly­dighet, hvis blod fremdeles taler som en forløper til frelsen. Rettferdige Lot kunne ikke frelse en by, men en urettferdig Jonas kunne det, likesom de fire evangeliene der syntes å være uten ende til å få forståelse og lærdom fra dem. Dette var også mitt kall.

Legg igjen en kommentar