Hvorfor ble Israel Dømt?

For mange Israel venner – kan dette budskapet være støtende. Men som Ulf Ekman en gang sa på 90 tallet – Israel hadde ett stort problem, med Israel svermere, som var mer følelsesstyrt, enn å være en klok forstandig kristen – som skjønte at også jødene var mennesker – og de også trengte frelse – ellers havner de i ildsjøen – sammen alle andre vantro.

Jeg satt idag og leste i Hesekiel – jeg leste fra kapittel 3 – til kapittel 16. Jeg ble oppslukt – de sier at Hesekiel profetiske bok også er en åpenbaring av Den Hellige Ånd, og Hans guddoms personlighet. Men her går Gud i rette med Israel – og profeten så rett gjennom eks. de eldste, som hadde behov for å komme til ham – og Herrens Ord kom frem:

Menneskesønn! Disse mennene har gitt sine motbydelige avguder rom i sitt hjerte. Og det som for dem er en fristelse til synd, har de satt for sine øyne. Skulle jeg la meg spørre av dem? Tal derfor med dem og si til dem: Så sier Herren Herren: Hver den av Israels hus som gir sine motbydelige avguder rom i sitt hjerte og setter det som er ham en fristelse til synd, for sine øyne, og så kommer til profeten, ham vil jeg, Herren, selv svare for hans mange motbydelige avguders skyld. Jeg vil gripe Israels hus i deres hjerte, fordi de alle har veket bort fra meg med sine motbydelige avguder. Si derfor til Israels hus: Så sier Herren Herren: Vend om og vend dere bort fra alle deres vemmelige avguder og vend deres åsyn bort fra alle deres motbydeligheter! Esek 14:3-6

Husk – Israel har siden tidens morgen, med noen få unnatak, vært Guds bedrøvelse – fordi de ønsket å være lik verden – lik alle andre – lik folkeslagene – noe Gud aldri aksepterte. Så leste jeg også dette i Hesekiel:

Og se, jeg rakte ut min hånd mot deg og tok bort det som var tiltenkt deg. Jeg lot dem som hatet deg, få gjøre med deg som de lystet – filistrenes døtre, som skammet seg over din utuktige ferd. Esek 16:27

Islam, sånn offisielt, så hater de Israels utuktige levemåte – på samme måte som filisternes døtre gjorde på Hesekiels tid – ca 600 – 590 f.Kr. – og filisterne er det samme ordet som palestinerne kommer fra. Derfor var det ikke tilfeldig at disse slo til når denne festen skjedde, da all umoral kunne komme frem – som også Steve Cioccolanti snakker om. Det var ett brudd i muren, som Hesekiel nevner:

Jeg lette blant dem etter en mann som ville mure opp en mur og stille seg i gapet for mitt åsyn til vern for landet, så jeg ikke skulle ødelegge det. Men jeg fant ingen. Så utøser jeg da min vrede over dem. Ved min harmes ild gjør jeg ende på dem. Deres gjerninger lar jeg komme over deres eget hode, sier Herren Herren. Esek 22:30-31

Ungdommens løssluppenhet og anarki, var ett forbilde på syndene som herjer hele nasjonen Israel – så de omtrent er verre enn andre vestlige land – som teks. Tel Aviv, den fremst Sodoma byen i verden. Og denne festen, og synden i Israel, lagde ett brudd i muren, av Guds beskyttelse – sånn at også uskyldige sjeler, som små babyer og andre – ble massakrert. Vi gråter med jødene – og har ikke rett til å løfte finger mot dem, i harme – men vi må også tale sannheten. Og jeg ber deg å akte godt på Steve Cioocolanti`s undervisning – som er veldig bibelsk – men også hjerteskjærende – det er viktig at fokusen er riktig, vi som kaller oss Gudfryktig og Guds hellige:

Husk at sannheten setter oss i frihet – og vi kan ikke gjøre Israel til vår lille avgud. For Gud dømmer alle synder, også i den troendes liv – jeg har blitt dømt flere ganger, og har måttet omvende meg mye. Det er nok noe jeg aldri blir helt ferdig med. Spørsmålet er om jeg vil ha mer av Jesus – eller om jeg skal leke med verden – eller litt ha «småsynd» i mitt liv – småsynder kan bli til store synder, tenk på Judas – han bare stjal fra kassen, men endte opp til å forråde Jesus – og navnet bli ett skjellsord nå selv 2000 år etter.

Her er oversettelsen av Steve Cioccolanti`s video:

En av prinsippene av bibelsk rettferdighet, er at Gud er nødt til å straffe noen som gjør det som er galt. Jeg gjentar: Gud er nødt til å straffe den som gjør det som er feil – som (ikke) innrømmer deres synd. Hva er det vi finner – jo, at ingen tar ansvar. Hamas og alle palestinerne, og de som støtter palestinerne – de vil si – de har ikke gjort noe galt – fordi de hevder at Israel militært okkuperer deres land. Men muslimer tenker ikke – hei dere okkuperer Afganistan – som er ett Buddhist land. Islam okkuperer Indonesia, det største muslimske landet i verden – og det var før et Hinduistisk land. Og dere okkuperer også deler av India – og det er åpenbart ett Hinduistisk land. De okkuperer Tyrkia – som var ett kristent land, det tilhørte oss, vi har bevis for det – alle de 7 menighetene i Åpenbaringen – er i Tyrkia.

En av portene i Jerusalem, Israel – som Islam ønsker å overta.

Så de (Islam) slaktet folket som før brukte å leve i Konstantinopel – som er navnet etter en kristen. Slaktet de – og gjorde alle til flyktninger og tok over hele landet. Og det hører vi ingenting om. Syria brukte å være ett kristent land – det var der Jesus etterfølgere først ble kalt kristne. Og Syria er ett okkupert land av Muslimer. Det største biblioteket i verden var før i Egypt – mange store kristne lærere brukte å være Alexandria. Nå er det okkupert av Muslimer. Det hører vi ingenting om – men en liten bit av land som har en dyp historisk bibelsk forbindelse – til Judaismen og den Jødiske Messias, og hans etterfølgere – og så sier de at jødene har okkupert det. Det er masse historiske bevis på det – men det var ingen muslimer der – ingen palestinsk nasjon der. Og ingen lærer de unge dette – så de kan ha noe sympati og noe forstand.

La oss gå tilbake til de bibelske prinsippene av rettferdighet – for det er noen tjenester som kommer på sverdbladet (edge) om riket – rikets budskap. Så hva nå? Kongen vil komme – og riket er inne i oss. Vi trenger å være aktive agenter for rettferdighet på jorden. Vi må se på de tragediene gjennom en prisme eller gjennom bibelsk perspektiv av rettferdighet. Gud straffer folk som hengir seg til det som er galt. Hamas vil ikke innse at de har gjort noe galt – ettersom de hevder at Israel okkuperer deres land.

Så Israel – dette er en del som er vanskelig for folk (å akseptere) – de vil vil ikke innrømme at de har feil. De vil hevde at Hamas startet dette først. Som er sant. Da de angrep de sivile. Men som pastor – så er det som å høre på en ektemann og en kone som krangler over sin skilsmisse. Han sier – hun lyver og manipulerer – og kvinnen vil si – men han er veldig verbalt fornærmende mot meg. Han kan si – hun hengir seg ikke til meg som Bibelen sier – og hun sier om du elsker meg som Bibelen sier, så vil jeg hengi meg til deg. Det bare fortsetter og fortsetter – vi hører denne krangelen om og om igjen – har man veksler på å legge på skyld på den andre. Men du må forstå – Gud vil dømme de begge to! Dette er det bibelske perspektivet – fordi ingen aksepterer ansvar.

Holocaust

Så sier du – hvordan kan du si noe mot Israel? Israel er offeret. Israel var et offer av å bli deportert i det Gamle Forbundet (GT) – Israel var også offeret da deres by ble totalt ødelagt i 70 e.Kr. Israel var ett offer undrer holocaust. Men Bibelen sier at Israel ble straffet for sine synder. Og det som skjedde i 70 e.Kr. – så visste de ikke at Ny Testamentet identifiserte deres synd – synden av å forkaste Messias.

Jerusalem i 70 e.Kr.

Det var forventet at Messias skulle komme før det andre templet ble ødelagt – Jesus sa – ettersom dere ikke aksepterer meg – så vil jeg tillate at det andre templet blir ødelagt – og Jerusalem blir ødelagt med ild. Og dere har ingen unnskyldning ved å si at dere venter på en annen Messias. Enda han kom før templet ble ødelagt. (Kom han ikke da) vil han vil aldri komme. Toraen (Mosebøkene) har rett – og vi kan ikke si at Messias ikke vil komme. Da finnes det bare en løsning – at han har kommet .

Det er klart at Israel har en lang historie av brutte relasjoner med Gud – Gud elsker Israel – og vil forsøke å kalle henne tilbake. Jeg kan gå til Jesaja 30, som jeg tror er ett ord i tiden:

Likevel lengter Herren etter å være nådig mot dere. Derfor reiser han seg for å vise dere miskunn. For Herren er en rettens Gud. Salige er de som venter på ham! For du folk som bor på Sion, i Jerusalem, du skal ikke lenger gråte. Han vil være deg nådig når du roper. Når han hører det, svarer han deg. Jes 30:18-19

Hvorfor står det at han venter – for du må se noen vers før – fordi Israel følger ikke Gud på riktig.

For så sa Herren Herren, Israels Hellige: Dersom dere vender om og holder dere i ro, skal dere bli frelst. I stillhet og i tillit skal deres styrke være. Men dere ville ikke. Jes 30:15

Gud sa – gjør omvendelse (gjøre bot)! Og kom tilbake til Messias. Men de ville ikke.
Videre:

Dere sa: Nei, på hester vil vi fly! – derfor skal dere flykte, og: På rappføtte dyr vil vi ri – derfor skal deres forfølgere være rappe. Tusen skal flykte for en trussel fra én mann. Når bare fem mann truer, skal dere flykte inntil resten av dere er lik en flaggstang på toppen av et fjell og et banner på en haug. Jes 30:16-17

Etter det sier Herren at han vil vente – for å være nådig for deg. Gud vil være nådig mot Israel, men Israel må gjøre teshuva – altså vende om. Hva må de vende om fra? La meg gi deg et perspektiv – som du ikke har hørt. Jeg har ikke hørt noen sagt det – så la meg dele denne videoen (fra konserten den 7 oktober ved Gaza):

Du ser jøder som danser til en metall statue av Budda. De raver rundt og viser frem sine kropper, går på narkotika, har sex i det åpne landskapet. Hva har bibelen å si om dette – jeg vet at det er (et) tøft (budskap) – kanskje noen sier, vi snakker ikke om disse tingene – men jeg skal bare sitere Bibelen:

Dette er om gullkalven, og Israels tilbedelse rundt den – Israel var da på bunnen – Moses var på (fjell)toppen – og hentet de 10 budene – og de var på bunnen. Jeg bruker å ta turer til denne plassen, du kan komme med meg (gruppetur) – det ligger i Saudi Arabia – og jeg drar akkurat til denne plassen. Dette er viktig, fordi ha som enn skjedde i det gamle forbundet, hender igjen.

Og bibelen sier at når Aron lagde gullkalven – så sa de i vers 4:

Han tok imot gullet og støpte det om og laget det med meiselen til en kalv. Så sa de: Dette er guden din, Israel, som førte deg opp fra landet Egypt! 2 Mos 32:4

Så Aron bygde det – og lagde en proklamasjon og sa – I morgen er det høytid for Herren! Tenk deg det – de sier det fortsatt, at de gjør det for Herren. Og

Dagen etter sto de tidlig opp og ofret brennoffer og bar fram fredsoffer. Folket satte seg ned for å ete og drikke og sto opp for å leke. 2 Mos 32:6

Veldig interessant – det sier veldig klart – tidlig om morgen – hvor tidlig er det? Hva med klokken 0600 (da Hamas gikk inn over grensen og mot festdeltagerne).

Dette Rave partyet (en DJ som styrer showet, med musikksjangere som techno, dupstep, trance etc), dette natur partyet – holdt på 0600 på morgenen – var det noen som spurte hvorfor de var ute og danset så tidlig om morgenen? Hvorfor har ingen sagt noe om dette? Hvorfor er det sånn at vi er så åndelig ufølsomme til hva Bibelen sier?

Hva betyr det at de lekte (playing)? Ordet party (leke) er veldig likt ordet Rave – i Jerusalem Bibelen står det at de reiste seg opp og snurret rundt. CEV sier – de oppførte seg som ville mennesker. ERV sier – de hadde et vilt party. EXB sier – de satt seg ned for å ete og drikke, så reiste de seg opp og syndet seksuelt. De sto opp og moret seg, og reiste seg for å leke (play) eufemistisk. Hør på Gods Word oversettelsen – de satt seg ned til en fest, som gikk over til en orgie. En til – Good News oversettelsen – folket satt seg ned til en fest – og gikk over til en orgie i drikking og sex.

Så hva skjedde i 2 Mosebok 32? Når Gud så ned på Hans utvalgte folk – Hans nasjon – naken – og de hadde en orgie, ved foten av Mount Sinai, i ørkenen – så ble Gud veldig opprørt. Og Gud kalte til seg Levittene – og

Og han sa til dem: Så sier Herren, Israels Gud: La hver av dere binde sverdet ved siden! Gå så fram og tilbake fra port til port i leiren og slå i hjel hver sin bror og hver sin venn og hver sin nabo! Og Levis barn gjorde som Moses sa. Den dagen falt det omkring tre tusen mann av folket. 2 Mos 32:27-28.

Idag er det en kirkegård i bunnen av Sinal – og jeg kan ta deg dit og vise deg gravsteiner midt i ørkenen – som er mot skikkene til beduinene der. Vi fant den riktige lokasjonen av fjellet Sinai – og den taler selv idag. Hva skal vi gjøre? Det står på slutten av verset:

Slik slo Herren folket fordi de hadde laget kalven – den som Aron hadde laget. 2 Mos 32:35

Gud straffet dem!

Tror dette er en av jentene som ble slaktet mens de festet
Teksten lyder: Lynn Daphne og Zio Frankel, 22 år gamle, ble myrdet på en fest og ble begravet sammen

Gud var ikke glad. Hvordan oppdrar du dine barn, som er kalt av Gud? Ved å la de gå ut og vise sin hud – klokken 6 på morgenen drikker de og ta narkotika hele natten? Hvor de fikk vise seg frem.

Hei – du er ikke en jøde – du er ikke en troende i Torah`en (de 5 mosebøkene) – jeg gjetter på at det betyr ikke noe om hvor du har blitt oppdratt – men hvordan du oppdrar barn, som gir seg over til tilfeldig sex og psykoaktive stoffer/narkotika på jevnlig basis. Og dette er Guds utvalgte nasjon. Se det fra Guds perspektiv – at denne nasjonen er opprørsk – vendt seg bort fra Ham – og Han venter med å vise nåde! Han venter på dem at de skal vende tilbake og komme tilbake.

Jeg har tre jenter, som jeg oppdrar – og ikke en av dem, har denne formen for oppførsel. Vi oppdrar ikke barn for at de skal frihet til all form for sex – å gjøre alt de ønsker – ikke Guds folk. Vi er ikke loviske (legalistiske) om det – men setter standarder for moral. Og vi hjelper til med å lede dem.

Så hva skjedde med Israel? Hva skjedde med alt dette? Jeg tror det trengs å skje en omvendelse. Islam – eller islamistene – de ser på dette – og du vet hva de sier. Når de ser Vestlige jenter i Tights og de dekker knapt kroppen sin – viser frem enhver kurve (kroppsform) til det ikke er mer igjen for en ung mann å forestille seg. De kaller disse jentene horer. Det er hva islamistene mener om de Vestlige folkene – selvfølgelig de vestlige nasjonene. Israel er veldig påvirket av vestlig livsstil. Har de feil Bibelsk sett? Om Gud ser ned på begge sider – har ikke begge sidene ett problem?

Jeg tror at ingen fortjener å dø på den måten som de gjorde det – på den måten de palestinske terroristene gjorde det. Ikke misforstå. Men Bibelen sier veldig klart, Gud var veldig opprørt, når de hadde en orgie i ørkenen på morgenen. Og det er nettopp det dette hva denne natur party`et (festen) var.

Fra «Buddha til Jesus»

Og selv en Buddha figur var med – dette er ett sensitivt emne for meg, fordi jeg så mange jøder komme til Thailand – du vet, jeg er en halvt Thai. Jeg ble født på ny i Thailand. Jeg skrev en hel bok, som jeg kalte «Fra Buddha til Jesus» – for en av tingene jeg har observert – du kan ikke nå jødene med evangeliet om Jesus – de gjør narr av Jesus – de sier også at du kan ikke være jøde og være en troende på Jesus. Enda Han er jødenes Messias. De hater Han så mye – og de sier at han blir kokt i hans egen avføring i helvete. Og de forbanner Han hver en dag, når de er i synagogene.

Men de har ingen problemer med å være en Buddist – du kan være en jøde og følge Buddha. Og du kan gå på Raves og danse naken, foran en metall Buddha statue. Det er helt ok – du kan bli en jødisk Buddhist. Du kan være en jøde som lever i synd – du kan være en seksuell jøde – men du kan ikke være en messiansk jøde. Hvordan tror du Gud ser på det?

Frankrike, sammen med Norge, har en tradisjon med å være de mest Israel kritiske landene i Europa. Men her kommer medfølelsen frem – iallefall i starten. I Norge har det ikke vært noe – som er enda verre – da de kun støtter Hamas – offisielt.

Jeg skal gå ett steg forover – fordi jeg har observert dette – og jeg ser sorgen og empatien og medfølelsen – og jeg har blitt mistenksom akkurat nå. Hvordan kan det ha seg at hele verden (kanskje ikke Norge, og noen andre) – er på Israels side? Dette tror jeg ikke vil vare – og jeg tror ikke dette er noen ekte agenda. Men akkurat nå, så ser vi folk sympatiserer med Israel ( Oa: videon er fra 3 uker siden, en del ting har forandret ser siden da) – og det er rett – jeg har medfølelse – jeg elsker Israel – jeg tar turer ned dit. Jeg har ikke vært der nylig – og jeg takker Gud – fordi jeg føler at det ikke er rett tid. Jeg elsker jødene og det er derfor jeg tar med turgrupper til Israel.

Men jødene har forkastet Kristus for 2000 år siden – så hvorfor er det sånn at hele verden sympatiserer – og jeg mener, den vestlige verden. Og likevel så får vi ikke høre om at kristne har blitt slaktet i Øst-India, Manipur. Omtrent på daglig basis – men mye av den islamske terroren i Israel. Jeg får e-mail/meldinger av kristne som blir halshugget – idag fikk jeg en video av en kristen som har blitt brent levende i øst-India – av Hinduene. Like ondskapsfullt som det palestinerne gjorde – men verre, fordi dette har nå vært pågående i 3-4 måneder – konstant.

De brenner de kristnes hjem – de kristne kirkene – og voldtok 2 kvinner som vi har sett på video – dette var faktisk på nyheten i India. De viste denne – og jeg hadde også en video av det (Dokument som kanskje det eneste media i Norge, tar opp den fryktelige filmen av de 2 kvinnene). Jeg kunne ikke ha en noe sensurert versjon på Youtube – da de ville ha fjernet den med en gang – Twitter sa, det er vold her – og går imot deres policy. Og daglig har jeg også sett på videoer av jøder som var blitt skutt, jaktet ned – de var avskyelig.

Om vi er Messias troende – like mye som vi elsker Israel – så har all menneskelig liv en unik verdi. Og jeg vil ikke ha mer sorg over folk som fornekter Jesus og hater Jesus, enn folk som står opp for deres tro, og sier – du kan drepe meg, men jeg vil ikke fornekte Jesus – og de mister sine lemmer, blir torturert – de har mistet alt, og de blir drept. Om du har mer sorg og mer sympati for jødene nå, for hva de går gjennom – så vil slaktingen av kristne – brødre og søstre i Kristus – og du må spørre deg selv – hva er galt med min tro?

Tekst på banner: Vi uttrykker vår enorme takknemlighet til Pastor Steve Cioccolanti og medlemmene i Discover Church, Australia – #Deler Guds hjerte# Rom: 12:13

Skal vi støtte folk som fornekter og forbanner/håner Guds navn? Disse jentene og disse folkene i Israel – det var en tragedie det som skjedde med dem – men de burde ha vendt om og deres familier trenger å vende om – ikke bare til Messias – men å vende om til Abrahams Isak og Jakobs Gud. Men Abraham, Isak og Jakob kjente Messias før (han kom fysisk) – de kjente Yeshua på forhånd – skal vi ikke da støtte alle disse brødrene og søstrene som har plager, og de flykter akkurat nå – de har ingen amerikanske fly som kan fly de bort – de har ikke våpen – eller penger.

Jeg så en video av en kristen gutt, som ble hakket til døde – lem for lem – han bevegde seg som en hund på bakken. Og dette er den ondskapsfulle og villskapen til disse Hinduene – og det er ingen ramaskrik når det gjelder dem – og du kan ikke en gang se det. Jeg har videoene – jeg kan ikke en gang vise dem på nettet selv lett sensurert versjon – jeg kan ikke vise brennende kirker – og jeg forsøker å få de konservative til å forstå. Jeg er konservativ – men jeg er uavhengig. Mange ganger, så er det venstresiden/venstreradikale som peker ut veien – de viser oss at noe er galt. Og det er ingen løsninger – fordi de er ikke avhengig av Gud – de er ikke ydmyke – og de er virkelig inspirert av satan, for å støtte (eller gjøre) disse terrorhandlingene. De har ikke feil i å identifisere at det er ett problem – og de konservative trenger å forstå dette. Derfor sier jeg at jeg er uavhengig – jeg er bare en kristen.

Én kommentar

  1. […] Gud at Abrahams tanker var Guds tanker – og Gud var med Ham. Pastor Steve Cioccolanti – sa i denne artikkelen at når en mann og kvinne skylder på hverandre, som er ganske vanlig snakk om skilsmisse, […]

    Liker

Legg igjen en kommentar