Kallet – Kapittel 5 – Døren

Desperat forsøkte jeg å absorbere hvert eneste ord som disse menn hadde talt til meg. Aldri hadde Visdom sagt så meget til meg på en gang, likevel kjente jeg at hver mening var avgjørende, og jeg ville ikke glemme noenting. Jeg tenkte på hvor fint det skulle være å få innrisset vært eneste ord på sten som Moses, og bære Herrens ord til hans folk på en slik måte at de skulle bevares ubesudlet av meg. Da Visdom kjente mine tanker som før, besvarte han dem.

«Det er forskjellen mellom den gamle pakt og den nye. Du skal skrive mine ord i en bok, og de skal inspirere mitt folk. Men den sanne kraften i mine ord, kan bare sees når de er skrevet i HJERTET hos mitt folk. Levende brev er mektigere enn brev som er skrevet på papir eller sten. Ettersom det ikke er bibelen du skriver, kommer ordene som du skriver til å påvirkes av deg. Likevel skal dine bøker bli slik som jeg ønsker dem, for jeg har forberedt deg på denne oppgaven. De kommer ikke til å være fullkomne, for fullkommenheten vil ikke komme til jorden før jeg kommer. For å nå fullkommenheten, må menneskene se på meg. Allikevel er den bok jeg skriver mitt folk, og de vise kan se meg i mitt folk og i deres gjerninger.

Min Fader sendte meg til jorden fordi han elsket verden, og jeg sender ut mitt folk i verden fordi jeg elsker verden. Jeg kunne ha dømt verden etter min oppstandelse. Men verdens kurs ble tillatt å fortsette, så mine rettferdige kunne bli prøvd, og kraften av hva jeg gjorde på korset kunne bli sett i menneskeheten. Jeg gjorde dette fordi jeg elsker. Dere er vitner om min kjærlighet. Dette er mitt bud til dere: Elsk meg og elsk din neste. Bare da vil dere være sanne vitner. Også når jeg befaler dere å tale om mine dommer, må det skje i kjærlighet.

Hvert menneskes liv finnes i min bok, og deres liv er en bok som skal leses av hele skapelsen i all evighet. Verdens historie er Guds visdoms bibliotek. Min gjenløsning er en demonstrasjon av vår kjærlighet, og korset er den største kjærlighet skapelsen noensinne vil erfare. Selv englene som står foran min Fader, elsker gjenløsningens historie så meget, at de lengter etter å bo blant mennesker. De undret seg når vi skapte menneskene til vårt bilde. De stod undrene når menneskene valgte det onde midt i Paradiset, som vi hadde skapt for menneskene.

På grunn av forløsningen er nå det ødelagte gudsbilde opprettet, og den åpenbares enda herligere blant menneskene. Herligheten finnes fortsatt i jordiske kar, hvilket gjør det lettere å se den for dem som har øyne å se med.

Dette er den nye skapelse som er større enn den første skapelsen. Gjennom min nye skapelse skal vi skape et nytt paradis som er større enn det første paradis. Hver mann, kvinne og barn som tar i mot min forløsning er en bok som jeg skriver og som skal bli lest i all evighet. Gjennom min nye skapelse skal vi også gjenoppbygge den tidligere skapelsen, og det skal atter bli et Paradis. Jeg skal gjenopprette alle ting, og all ondskap skal overvinnes med det gode.

Min menighet, er boken som jeg vil skrive, og hele verden er med å lese den. Inntil nå har verden ønsket å lese boken som den onde har skrevet om min menighet. Men snart vil MIN bok bli offentliggjort.

Jeg skal snart sende ut mine siste dagers apostler. Jeg vi! ha mange lik Paulus, Johannes, Peter og de andre. For å forberede dem, sender jeg mange som er lik Døperen Johannes og som vil lære dem hengivenhet til meg og legge grunnen til sinnsendring i deres liv. Disse apostler skal også være lik Johannes Døperen. På samme måte som den høyeste gleden i Johannes liv var å høre brudgommens røst, vil disse ha sin glede ved å se min brud gjøre seg rede for meg. Derfor skal jeg bruke dem til å bygge veier gjennom villmarken og elver gjennom ørkenene. De vil senke ned høye steder og reise opp det lave. Når du går gjennom denne døren, vil du møte dem.

Jeg skal snart sende ut mine siste dagers profeter. De skal elske meg og vandre med meg likesom Enok gjorde i sin tid. De skal demonstrere min makt og bevise for verden at jeg er den eneste sanne Gud. Hver og en skal være en ren kilde fra hvilken det bare flyter levende vann. Til tider vil deres vann bli hett for å rense, til tider kaldt til vederkvegelse. Jeg vil også gi dem lyn i den ene hånd og torden i den andre. De skal svinge seg som ørner over jorden, men de ska! slå seg nedpå mitt folk som duer fordi de vi! ære min familie. De vi! komme over byer lik hvirvelvind og jordskjelv, men de vil gi lys til de ringe og ydmyke. Når du går gjennom døren, vil du også møte dem.

Jeg er i ferd med å slippe løs mine siste dagers evangelister. Jeg vil gi dem et gledesbeger som aldri vil renne ut. De vil helbrede de syke og kaste ut demoner. De vil elske meg og elske rettferdighet. De skat bære sitt kors hver dag og ikke leve for seg selv, men for meg. Gjennom dem vil verden forstå at jeg le­ver, og at jeg har blitt gitt all autoritet og makt. Disse er de fryktløse som vil angripe fiendens porter og slå til mot jordens merke plasser og lede mange til min frelse. Også disse finnes rett bak døren, og du vil møte dem.

Jeg vil snart slippe løs mine hyrder som vil ha MITT hjerte for fårene. De skal gi føde til mine får fordi de elsker meg. Dette er den kjærlighet som vil røre ved menneskenes hjerter – at mitt folk gir sitt liv for hverandre. Da skal verden lære å kjenne meg. Jeg har gitt dem utvalgt føde til å betjene mitt husfolk. Disse er de trofaste som jeg skal betro å vokte mitt hus. Også disse finnes bak døren, og du kommer til å treffe dem.

Jeg skal snart slippe løs de siste dagers lærere over jorden. De skal kjenne meg og undervise mitt folk så de lærer å kjenne meg. De skal elske sannheten. De skal ikke vike for mørket, men de skal avsløre det og drive det tilbake. De skal åpne kilde­ne som deres fedre gravde og servere Livets rene vann. De skal også føre ut Egyptens skatter og bruke dem til å bygge min bo­lig. Du vil møte disse også rett bak døren

Mens Herren talte, så jeg på døren. Nå for første gang ville jeg gå gjennom den. Hvert ord han talte medførte en stigende forventning til mitt hjerte, og jeg ville så gjerne møte de siste dagers tjenere.

«Du har i mange år visst i ditt hjerte at disse er på vei. Jeg har ført deg hit for å vise deg hvordan du skal kjenne dem igjen og hjelpe dem på deres vei

Jeg gikk gjennom døren.

Legg igjen en kommentar